Kaišiadorys skanduoja: „Pozityvas!“

Kaišiadorių jaunuoliai pradėjo aktyvią kampaniją prieš patyčias, nepakantą ir smurtą. Trys miesto mokyklos įsitraukė į respublikinį projektą „Piliečio žadintuvas“. Iniciatyvos metu jaunimas pats bando spręsti iškylančias problemas, vykdydami visuomenei naudingus darbus. Tai pirmas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje, bendram tikslui apjungiantis daugiau nei 2000 moksleivių. Jiems talkina iniciatyviausi šalies mokytojai.

Kaišiadoryse dalyvauja V. Giržado pagrindinė, Meno mokyklos ir Vysk. A. Baranausko gimnazija. Jų veikla jau įsibėgėjo ir parodė, kad susibūrimas draugėn ir bendro tikslo siekimas gali pakeisti aplinką, kurioje gyvena.

Unikalūs metodai

Kiekvienoje mokykloje, susibūrę į komandas, moksleiviai susitinka du kartus per savaitę. Vieną iš užsiėmimų veda jaunimo lyderis. Bendraamžių švietimas – unikalus neformalaus ugdymo metodas, kurio metu jaunuoliai diskutuoja patyčių, smurto, diskriminacijos, integracijos temomis. Taip pat organizuoja įvairias simuliacijas, bandydami išsiaiškinti, kaip „veikia“ visuomenė.

Antrojo užsiėmimo metu moksleiviai vaidina forumo teatrą, kurį koordinuoja pedagogas. Šiame teatre nėra pasyvių žiūrovų, visi dalyvaujantys gali vaidinti ir pakeisti modeliuojamą situaciją gera linkme. Situacijos kas kartą keičiasi: tėvų ir veikų nesutarimai, patyčios mokykloje, narkotikai ir t.t. Patys  moksleiviai gali įsijausti į skriaudėjų ir skriaudžiamųjų kailį, o paskui papasakoti, kaip jautėsi, ką darytų, jei situacija būtų reali.

Pasiryžę keisti(s)

Kaišiadorių moksleiviai ne tik kalbasi. Jie jau planuoja griebtis visuomenei naudingų darbų. Pavyzdžiui, V. Giržado pagrindinės mokyklos komanda organizuoja forumo teatro vaidinimą, kurį keliaus parodyti kitoms miesto mokykloms.

Švietėjai priėmė iššūkį

„Mokyti savo bendraamžius – neįmanoma“, – turbūt tokia pirmoji mintis galėjo šauti ne vienam jaunimo lyderiui. Tačiau po surengtų vienos dienos, o vėliau ir trijų dienų išvažiuojamųjų mokymų, visi kaip susitarę kartojo „mes galim!”. V. Giržado mokyklos jaunimo lyderė Augustė Barzdaitė neneigia, kad patiria iššūkių. „Kartais būna sunku pasiruošti užsiėmimams, nes reikia atrinkti informaciją, paruošti temas atitinkančius žaidimus ir sudominti bendraamžius. Tačiau viską atperka, kai pamatai, kokie draugai užsidegę ir aktyvūs“,  – pasakojo aštuntokė.

Bendraamžių švietėja pasakojo, kad su jaunuoliais jau spėjo aptarti skurdo, patyčių, socialinės atskirties temas.

 

Komentarai