Kazlų Rūda ėmėsi veiksmo

Kazlų Rūdos miesto ir rajono jaunuoliai pradėjo aktyvią kampaniją prieš patyčias, nepakantą ir smurtą. Keturios mokyklos įsitraukė į respublikinį projektą „Piliečio žadintuvas“. Iniciatyvos metu jaunimas pats bando spręsti iškylančias problemas, vykdydami visuomenei naudingus darbus. Tai pirmas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje, bendram tikslui apjungiantis daugiau nei 2000 moksleivių. Jiems talkina iniciatyviausi šalies mokytojai.

Kazlų Rūdoje ir raj. dalyvauja Plutiškių vidurinė, Kazlų Rūdos, Bagotosios ir  Antanavo pagrindinės mokyklos. Jų veikla jau įsibėgėjo ir parodė, kad susibūrimas draugėn ir bendro tikslo siekimas gali pakeisti aplinką, kurioje gyvena.

Unikalūs metodai

Kiekvienoje mokykloje, susibūrę į komandas, moksleiviai susitinka du kartus per savaitę. Vieną iš užsiėmimų veda jaunimo lyderis. Bendraamžių švietimas – unikalus neformalaus ugdymo metodas, kurio metu jaunuoliai diskutuoja patyčių, smurto, diskriminacijos, integracijos temomis. Taip pat organizuoja įvairias simuliacijas, bandydami išsiaiškinti, kaip „veikia“ visuomenė.

Antrojo užsiėmimo metu moksleiviai vaidina forumo teatrą, kurį koordinuoja pedagogas. Šiame teatre nėra pasyvių žiūrovų, visi dalyvaujantys gali vaidinti ir pakeisti modeliuojamą situaciją gera linkme. Situacijos kas kartą keičiasi: tėvų ir veikų nesutarimai, patyčios mokykloje, narkotikai ir t.t. Patys  moksleiviai gali įsijausti į skriaudėjų ir skriaudžiamųjų kailį, o paskui papasakoti, kaip jautėsi, ką darytų, jei situacija būtų reali.

Pasiryžę keisti(s)

Kazlų Rūdos moksleiviai ne tik kalbasi. Jie griebiasi visuomenei naudingų darbų. Pavyzdžiui,  Antanavo pagrindinės mokyklos komanda į forumo teatro vaidinimą įtraukė visą mokyklą. Į sceną lipo, patyčių, smurto, socialinės atskirties problemas bandė spręsti ne tik „Piliečio žadintuvo“ dalyviai, bet ir visi moksleiviai.

Kiekviena mokykla kas du mėnesius atliks po visuomenei naudingą darbą.

Švietėjai priėmė iššūkį

„Mokyti savo bendraamžius – neįmanoma“, – turbūt tokia pirmoji mintis galėjo šauti ne vienam jaunimo lyderiui. Tačiau po surengtų vienos dienos, o vėliau ir trijų dienų išvažiuojamųjų mokymų, visi kaip susitarę kartojo „mes galim!”. Plutiškių vidurinės mokyklos jaunimo lyderė Aušra Kaminskaitė teigė, jog visiems moksleiviams patinka diskutuoti, išsakyti savo nuomonę, sužinoti ir bandyti suprasti kitų mintis. „Kaip bendraamžių švietėjai man labai patinka ieškoti informacijos, ją paruošti ir pateikti. Vieno užsiėmimo metu bandėme aiškintis, kodėl žmonės būna skirstomi į grupes“,  – pasakojo devintokė.

Mokytojai pasiryžę padėti

Entuziazmo ir geranoriškumo kupini projekte dalyvauja ir pedagogai. Savanorišku bei užsidegusiu darbu pastarieji ne tik ugdo moksleivius, bet ir plečia neformalaus ugdymo kompetencijas. Antanavo pagrindinės  mokyklos mokytoja Lolita Šiaulienė teigė, kad jai labai įdomu dirbti su vaikais tokiomis temomis. „Įdomu stebėti vaikus, kaip jie suvokia užduotis, kaip diskutuoja, bando spręsti iškylančias problemas. Tai bene vienintelis projektas, kai vaikų nereikia įkalbinėti dalyvauti“,  – pasakojo L. Šiaulienė.

Mokytoja sakė, kad užsiėmimų metu įgytos patirtys jaučiasi ir pamokose. „Vaikai siūlo nusistatyti savas taisykles. Pavyzdžiui, nepertraukinėti draugo.“ 

 

Komentarai