Šilalės moksleiviai meta iššūkį problemoms

Miesto ir rajono jaunuoliai pradėjo aktyvią kampaniją prieš patyčias, nepakantą ir smurtą. Penkios mokyklos įsitraukė į respublikinį projektą „Piliečio žadintuvas“. Iniciatyvos metu jaunimas pats bando spręsti iškylančias problemas, vykdydami visuomenei naudingus darbus. Tai pirmas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje, bendram tikslui apjungiantis daugiau nei 2000 moksleivių. Jiems talkina iniciatyviausi šalies mokytojai.

Šilalės mieste ir rajone dalyvauja S. Gaudėšiaus, Kvėdarnos K. Jauniaus, Pajūrio S. Biržiškio, Laukuvos N. Vėliaus gimnazijos. Jų veikla jau įsibėgėjo ir parodė, kad susibūrimas draugėn ir bendro tikslo siekimas gali pakeisti aplinką, kurioje gyvena.

Unikalūs metodai

\"\"Kiekvienoje mokykloje, susibūrę į komandas, moksleiviai susitinka du kartus per savaitę. Vieną iš užsiėmimų veda jaunimo lyderis. Bendraamžių švietimas – unikalus neformalaus ugdymo metodas, kurio metu jaunuoliai diskutuoja patyčių, smurto, diskriminacijos, integracijos temomis. Taip pat organizuoja įvairias simuliacijas, bandydami išsiaiškinti, kaip „veikia“ visuomenė.

Antrojo užsiėmimo metu moksleiviai vaidina forumo teatrą, kurį koordinuoja pedagogas. Šiame teatre nėra pasyvių žiūrovų, visi dalyvaujantys gali vaidinti ir pakeisti modeliuojamą situaciją gera linkme. Situacijos kas kartą keičiasi: tėvų ir veikų nesutarimai, patyčios mokykloje, narkotikai ir t.t. Patys  moksleiviai gali įsijausti į skriaudėjų ir skriaudžiamųjų kailį, o paskui papasakoti, kaip jautėsi, ką darytų, jei situacija būtų reali.

 

Pasiryžę keisti(s)

Šilalės rajono moksleiviai ne tik kalbasi. Jie griebiasi visuomenei naudingų darbų. Pavyzdžiui, S. Gaudėšiaus gimnazijos moksleiviai aplankė negalią turinčių žmonių centrą. Ten bendravo, surengė šaškių turnyrą. Dabar komanda ruošiasi vaidinti forumo teatrą tėvų, mokytojų ir vaikų bendrame susirinkime. Etiudo tema – vaikų ir suaugusiųjų santykiai.

Švietėjai priėmė iššūkį

\"\"„Mokyti savo bendraamžius – neįmanoma“, – turbūt tokia pirmoji mintis galėjo šauti ne vienam jaunimo lyderiui. Tačiau po surengtų vienos dienos, o vėliau ir trijų dienų išvažiuojamųjų mokymų, visi kaip susitarę kartojo „mes galim!”. Jaunimo lyderė Viktorija Urbonaitė teigė, kad jai labai patinka būti bendraamžių švietėja: „Įdomu ruoštis užsiėmimams, išgirsti įvairias nuomones.“

 Mokytojai pasiryžę padėti

Entuziazmo ir geranoriškumo kupini projekte dalyvauja ir pedagogai. Savanorišku bei užsidegusiu darbu pastarieji ne tik ugdo moksleivius, bet ir plečia neformalaus ugdymo kompetencijas. S. Gaudėšiaus gimnazijos psichologė Jurgita Gedeikinė teigė, jog projekte dalyvauja įvairaus elgesio vaikai. „Labai smagu matyti, kad savanoriškos veiklos dėka gerėja moksleivių elgesys. Vaikai tolerantiškiau žiūri, taip pat labiau vertina vieni kitus. Dabar ruošiame forumo teatro vaidinimą tėvams“,  – pasakojo pedagogė.

 

\"\"