Trakai ir Elektrėnai bando spręsti problemas

Jaunuoliai pradėjo aktyvią kampaniją prieš patyčias, nepakantą ir smurtą. Dvi mokyklos įsitraukė į respublikinį projektą „Piliečio žadintuvas“. Iniciatyvos metu jaunimas pats bando spręsti iškylančias problemas, vykdydami visuomenei naudingus darbus. Tai pirmas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje, bendram tikslui apjungiantis daugiau nei 2000 moksleivių. Jiems talkina iniciatyviausi šalies mokytojai.

Trakuose dalyvauja Vytauto Didžiojo, Elektrėnuose – „Versmės“ gimnazijos. Jų veikla jau įsibėgėjo ir parodė, kad susibūrimas draugėn ir bendro tikslo siekimas gali pakeisti aplinką, kurioje gyvena.

Unikalūs metodai

Kiekvienoje mokykloje, susibūrę į komandas, moksleiviai susitinka du kartus per savaitę. Vieną iš užsiėmimų veda jaunimo lyderis. Bendraamžių švietimas – unikalus neformalaus ugdymo metodas, kurio metu jaunuoliai diskutuoja patyčių, smurto, diskriminacijos, integracijos temomis. Taip pat organizuoja įvairias simuliacijas, bandydami išsiaiškinti, kaip „veikia“ visuomenė.

Antrojo užsiėmimo metu moksleiviai vaidina forumo teatrą, kurį koordinuoja pedagogas. Šiame teatre nėra pasyvių žiūrovų, visi dalyvaujantys gali vaidinti ir pakeisti modeliuojamą situaciją gera linkme. Situacijos kas kartą keičiasi: tėvų ir veikų nesutarimai, patyčios mokykloje, narkotikai ir t.t. Patys  moksleiviai gali įsijausti į skriaudėjų ir skriaudžiamųjų kailį, o paskui papasakoti, kaip jautėsi, ką darytų, jei situacija būtų reali.

Švietėjai priėmė iššūkį

„Mokyti savo bendraamžius – neįmanoma“, – turbūt tokia pirmoji mintis galėjo šauti ne vienam jaunimo lyderiui. Tačiau po surengtų vienos dienos, o vėliau ir trijų dienų išvažiuojamųjų mokymų, visi kaip susitarę kartojo „mes galim!”. Nors Elektrėnų „Versmės“ gimnazija prie projekto prisijungė kiek vėliau, bendraamžių švietėjos Brigita Prūskaitė ir Viktorija Kirdeikaitė teigė, jog jau spėjo įgyti neįkainojamos patirties. „Nors aš per užsiėmimus moksleivius mokau įvairių dalykų, jie į mane nežiūri kaip į dėstytoją. Greičiau – į draugą“,  – pasakojo V. Kirdeikaitė. Jai pritarė ir B. Prūskaitė: „Dėl to jaučiu didelę atsakomybę. Per užsiėmimus jau esame diskutavę skurdo, tolerancijos temomis.“

 Mokytojai pasiryžę padėti

Entuziazmo ir geranoriškumo kupini projekte dalyvauja ir pedagogai. Savanorišku bei užsidegusiu darbu pastarieji ne tik ugdo moksleivius, bet ir plečia neformalaus ugdymo kompetencijas. Elektrėnų „Versmės“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja Jūratė Levickienė sakė, jog projektas ugdo moksleivius. „Čia visiškai kitokios pamokos. Moksleiviai patys mąsto, bando identifikuoti jiems svarbias problemas, o paskui ieškoti būdų, kaip jas spręsti.“

Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos direktoriaus pavaduotoja Rita Sadovskienė sakė mananti, jog projektas paskatins jaunimą aktyviau įsitraukti į visuomeninę veiklą. „Vaikai tampa vis aktyvesni, ieško, patys bando spręsti problemas.“ 

Komentarai