Projektas Ukmergėje įsibėgėja

Ukmergės miesto ir rajono jaunuoliai pradėjo aktyvią kampaniją prieš patyčias, nepakantą ir smurtą. Šešios mokyklos įsitraukė į respublikinį projektą „Piliečio žadintuvas“. Iniciatyvos metu jaunimas pats bando spręsti iškylančias problemas, vykdydami visuomenei naudingus darbus. Tai pirmas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje, bendram tikslui apjungiantis daugiau nei 2000 moksleivių. Jiems talkina iniciatyviausi šalies mokytojai.

Ukmergės miesto ir rajono jaunuoliai pradėjo aktyvią kampaniją prieš patyčias, nepakantą ir smurtą. Šešios mokyklos įsitraukė į respublikinį projektą „Piliečio žadintuvas“. Iniciatyvos metu jaunimas pats bando spręsti iškylančias problemas, vykdydami visuomenei naudingus darbus. Tai pirmas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje, bendram tikslui apjungiantis daugiau nei 2000 moksleivių. Jiems talkina iniciatyviausi šalies mokytojai.

Ukmergės miesto ir rajono jaunuoliai pradėjo aktyvią kampaniją prieš patyčias, nepakantą ir smurtą. Šešios mokyklos įsitraukė į respublikinį projektą „Piliečio žadintuvas“. Iniciatyvos metu jaunimas pats bando spręsti iškylančias problemas, vykdydami visuomenei naudingus darbus. Tai pirmas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje, bendram tikslui apjungiantis daugiau nei 2000 moksleivių. Jiems talkina iniciatyviausi šalies mokytojai.

Ukmergės mieste ir raj. dalyvauja A. Smetonos gimnazija, Taujėnų bei Siesikų vidurinės ir Želvos Pašilės, Vidiškių pagrindinės mokyklos.  Jų veikla jau įsibėgėjo ir parodė, kad susibūrimas draugėn ir bendro tikslo siekimas gali pakeisti aplinką, kurioje gyvena.

Unikalūs metodai

Kiekvienoje mokykloje, susibūrę į komandas, moksleiviai susitinka du kartus per savaitę. Vieną iš užsiėmimų veda jaunimo lyderis. Bendraamžių švietimas – unikalus neformalaus ugdymo metodas, kurio metu jaunuoliai diskutuoja patyčių, smurto, diskriminacijos, integracijos temomis. Taip pat organizuoja įvairias simuliacijas, bandydami išsiaiškinti, kaip „veikia“ visuomenė.

Antrojo užsiėmimo metu moksleiviai vaidina forumo teatrą, kurį koordinuoja pedagogas. Šiame teatre nėra pasyvių žiūrovų, visi dalyvaujantys gali vaidinti ir pakeisti modeliuojamą situaciją gera linkme. Situacijos kas kartą keičiasi: tėvų ir veikų nesutarimai, patyčios mokykloje, narkotikai ir t.t. Patys  moksleiviai gali įsijausti į skriaudėjų ir skriaudžiamųjų kailį, o paskui papasakoti, kaip jautėsi, ką darytų, jei situacija būtų reali.

Ukmergės moksleiviai ne tik kalbasi. Jie griebsis visuomenei naudingų darbų, kuriuos pamatyti galės visa bendruomenė.

Švietėjai priėmė iššūkį

„Mokyti savo bendraamžius – neįmanoma“, – turbūt tokia pirmoji mintis galėjo šauti ne vienam jaunimo lyderiui. Tačiau po surengtų vienos dienos, o vėliau ir trijų dienų išvažiuojamųjų mokymų, visi kaip susitarę kartojo „mes galim!”. Siesikų vidurinės mokyklos moksleivė Deimantė Guogytė džiaugiasi, kad bendraamžiai noriai įsijungia į veiklas ir diskutuoja. „Labai džiugu, kad „Piliečio žadintuvo“ komandos būryje bendravimas labai šiltas, moksleiviai nebijo išsakyti savo nuomonę, o kiti juos išklauso“,  – mintimis dalinosi bendraamžių švietėja, kuri nuo rugsėjo mėnesio jaunuoliams pasakojo apie patyčias, rūkymo žalą, diskriminaciją.

Mokytojai pasiryžę padėti

Entuziazmo ir geranoriškumo kupini projekte dalyvauja ir pedagogai. Savanorišku bei užsidegusiu darbu pastarieji ne tik ugdo moksleivius, bet ir plečia neformalaus ugdymo kompetencijas. Siesikų vidurinės mokyklos mokytoja Edita Ciemnolonskienė teigė, kad naudojant forumo teatro metodą galima ne tik modeliuoti situacijas, bet ir sužinoti, kas vyksta realybėje. „Vaidinimo metu galima įžvelgti vaikų nuoskaudas, realybėje patirtus įvykius“,  – teigė pedagogė. Tokiu būdu moksleiviai identifikuoja bendruomenėje esančias problemas ir ieško būdų joms spręsti.

Želvos pagrindinės mokyklos mokytoja Audronė Stankevičienė sakė, kad vaikai pradeda labiau savimi pasitikėti, matyti problemas. „Taip pat keičiasi jų požiūris bendravimas su suaugusiais, bendraamžiais.

 

\"\"