Mokyklose plaukė tolerancijos laivai

„Piliečio žadintuve“ dalyvaujančios mokyklos susivienijo ir lapkričio 16-ąją – tarptautinę tolerancijos dieną minėjo lankstydami laivelius.

„Piliečio žadintuve“ dalyvaujančios mokyklos susivienijo ir lapkričio 16-ąją – tarptautinę tolerancijos dieną minėjo lankstydami laivelius.

„Piliečio žadintuve“ dalyvaujančios mokyklos susivienijo ir lapkričio 16-ąją – tarptautinę tolerancijos dieną minėjo lankstydami laivelius.

Ir ant sienos, ir upelyje

Dar gerą savaitę prieš renginio dieną, „Piliečio žadintuvo“ mokyklų iniciatyvinės grupės paskelbė apie popierinių laivelių akciją. Visi moksleiviai turėjo pagaminti po vieną didelį ar mažą laivą ir ant jo užrašyti, ką jiems reiškia tolerancija.

Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos bendraamžių švietėja Eglė Šilinskaitė pasakojo, kad moksleiviai toleranciją apibūdino įvairiausiais epitetais. „Užrašų būta nuo pavienių žodžių iki gražių sentencijų. Moksleiviai toleranciją lygino su tarpusavio supratimu, išklausymu, palaikymu, pagalba“, – sakė mergina.

Didžioji dalis mokyklų ant sienų paruošė didelius laivų kontūrus, pagal kuriuos buvo išklijuoti vaikų išlankstyti laiveliai. Todėl dabar Lietuvos mokyklose plaukia didžiuliai spalvoti tolerancijos laivai.

Šakių rajono, Kriūkų pagrindinės mokyklos bendraamžių švietėja Greta Lingevičiūtė sakė, kad mažieji laiveliai pasiekė ir miestelio gyventojus. „Darbus dovanojome mokytojams, seniūnijos darbuotojams, o paskui ir kiekvienam gatv4je sutiktam žmogui. Likusius paleidome į šalia mokyklos plūduriuojantį tvenkinį.“, – įspūdžiais iš tolerancijos dienos renginio dalinosi moksleivė.

„Sutinku – nesutinku“

Rietavo Lauryno Ivinskio gimnazijos bendraamžių švietėjas Lukas Kornelijus Vaičiakas visą dieną vaikščiojo po klases. „Vedžiau žaidimą „Sutinku – nesutinku“. Jo metu moksleivių klausiau įvairių dalykų, o jie turėjo pasirinkti vieną atsakymo variantą. Paskui diskutavome ir tai padėjo geriau pažinti vienas kitą, suprasti klasės draugų nuostatas“,  – pasakojo moksleivis, kurį nuo šiol mokytojai vesti šio žaidimo kvies ir į klasės valandėles.

Anot bendraamžių švietėjo, daugiausiai diskusijų susilaukė klausimai, susiję su rase įvairiomis pažeidžiamomis visuomenės grupėmis. „Formulavau įvairius klausimus, kurie atskleidė, kaip kiekvienas iš mūsų elgtųsi, jei mūsų aplinkoje pasirodytų elgesiu, išvaizda ar socialine padėtimi išsiskiriantys žmonės.“ Anot L. K. Vaičiako, tai labai svarbu, mat padeda mažinti patyčias mokykloje ir susimąstyti, ar tikrai norime iš savo rato išstumti mokyklos bendruomenę galinčius praturtinti bendraamžius.

„Piliečio žadintuvo“ dalyviai ir mokytojai apie tolerancija kalbėjo ne tik užsiėmimų metu, bet ir įtraukė į diskusijas visą mokyklos bendruomenę. Taip pat žiūrėjo filmus diskriminacine tema, kalbėjo apie jų metu patirtas emocijas.

\"\"