Kuršių Nerijos pozityvai žadina piliečius

Neringos savivaldybės jaunuoliai pradėjo aktyvią kampaniją prieš patyčias, nepakantą ir smurtą. Dvi mokyklos įsitraukė į respublikinį projektą „Piliečio žadintuvas“. Iniciatyvos metu jaunimas pats bando spręsti iškylančias problemas, vykdydami visuomenei naudingus darbus. Tai pirmas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje, bendram tikslui apjungiantis daugiau nei 2000 moksleivių. Jiems talkina iniciatyviausi šalies mokytojai.

Neringos savivaldybėje dalyvauja Nidos vidurinė ir Neringos menų mokyklos.  Jų veikla jau įsibėgėjo ir parodė, kad susibūrimas draugėn ir bendro tikslo siekimas gali pakeisti aplinką, kurioje gyvena.

Unikalūs metodai

Kiekvienoje mokykloje, susibūrę į komandas, moksleiviai susitinka du kartus per savaitę. Vieną iš užsiėmimų veda jaunimo lyderis. Bendraamžių švietimas – unikalus neformalaus ugdymo metodas, kurio metu jaunuoliai diskutuoja patyčių, smurto, diskriminacijos, integracijos temomis. Taip pat organizuoja įvairias simuliacijas, bandydami išsiaiškinti, kaip „veikia“ visuomenė.

Antrojo užsiėmimo metu moksleiviai vaidina forumo teatrą, kurį koordinuoja pedagogas. Šiame teatre nėra pasyvių žiūrovų, visi dalyvaujantys gali vaidinti ir pakeisti modeliuojamą situaciją gera linkme. Situacijos kas kartą keičiasi: tėvų ir veikų nesutarimai, patyčios mokykloje, narkotikai ir t.t. Patys  moksleiviai gali įsijausti į skriaudėjų ir skriaudžiamųjų kailį, o paskui papasakoti, kaip jautėsi, ką darytų, jei situacija būtų reali.

 

Pasiryžę keisti(s)

Neringos ir Nidos moksleiviai ne tik kalbasi. Jie griebiasi visuomenei naudingų darbų. Pavyzdžiui, Nidos vidurinės mokyklos moksleiviai ruošiasi kalėdinei akcijai. Jaunuoliai keps gardėsius ir juos neš vienišiems pagyvenusiems žmonėms. Taip ne tik į jų namus įneš kalėdinę dvasią, bet ir pabendraus, bandys paneigti stereotipą, kad didelis amžiaus skirtumas trukdo atrasti bendrumų.

Moksleiviai taip pat gamins „keliaujančias“ korteles, ant kurių bus parašyta „nusišypsok“. Šios kortelės visame mieste bus perduodamos iš rankų į rankas ir taip suteiks bendrumo jausmą.

Švietėjai priėmė iššūkį

„Mokyti savo bendraamžius – neįmanoma“, – turbūt tokia pirmoji mintis galėjo šauti ne vienam jaunimo lyderiui. Tačiau po surengtų vienos dienos, o vėliau ir trijų dienų išvažiuojamųjų mokymų, visi kaip susitarę kartojo „mes galim!”. Nidos vidurinės  mokyklos jaunimo lyderė Šarūnė Dargytė teigė, jog jai labai patinka ruoštis užsiėmimams. „Ruošdama bendraamžiams medžiagą, pati sužinau labai daug. O paskui viską diskusijos metu papildo draugų įžvalgos. Manau, kad šis projektas mums suteikė galimybę pabendrauti su bendraamžiais, su kuriais paprastai neturi progos susitikti ir pakalbėti. Be to, draugų būryje retas kuris diskutuoja patyčių, socialinės nelygybės temomis“,  – mintimis dalinosi bendraamžių švietėja ir pridūrė, jog kiekvienas turėtų rinktis aktyvią veiklą vietoj televizoriaus žiūrėjimo.

Mokytojai pasiryžę padėti

Entuziazmo ir geranoriškumo kupini projekte dalyvauja ir pedagogai. Savanorišku bei užsidegusiu darbu pastarieji ne tik ugdo moksleivius, bet ir plečia neformalaus ugdymo kompetencijas. 

 

 

Komentarai